Alla inlägg den 23 februari 2015

Av skogstokigatankar - 23 februari 2015 21:33

Jag läste ett citat häromdagen som träffade mig rakt in i hjärtat.
"Believe you can and you´re halfway there".
Jag tror ofta på att jag kan uppnå mina drömmar, men oftast stannar 
det där, till att just förbli drömmar. För innerst inne tror jag
att det är just bara drömmar, inget jag kommer att förverkliga eftersom det
krävs så mycket mer av mig än att bara drömma. Som att våga ta steget. 

Våga hoppa. Våga leva ut mina drömmar.

Jag har alltid drömt om att få arbeta med det jag tycker om att göra mest, skriva.
Men också det jag tycker näst mest om att göra, läsa.
Just ni sitter jag vid skolbänken och försöker förverkliga just dessa drömmar. 
Det slår mig varje gång jag har avslutat en kurs, att jag faktiskt är på väg att
uppfylla mina drömmar. Om att få arbeta med text en dag. Jag lär mig något 
nytt varje dag vid den där skolbänken. Jag lär mig om hur jag utformar bokstäver
till ord, ord till meningar. Meningar till text, text som passar olika ändamål. Och vet ni,
jag älskar det. Även om parataxer och syntaxer kanske inte hör till det jag blir 
mest upphetsad av så hjälper den kunskapen mig att nå ditt jag vill en dag. 

Våga tro på dig själv, våga drömma och våga förverkliga dem!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards