Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Love or imagination

Av skogstokigatankar - 1 mars 2015 20:59

 
Hur länge ska man behöva leta egentligen?
De senaste åren har jag trott och hoppats att varje person jag mött skulle
vara rätt för mig. Men en efter en har jag lämnat eftersom de inte var
rätt för mig. Just nu har jag en crush i en som jag inte har träffat sen i
början på sommaren. Vi träffades via arbetet några få gånger. Jag
fantiserar att han är  rätt för mig, jag drömmer om honom på nätterna
och på dagarna. Jag har ringt honom tusen gånger i mina drömmar.
Jag har hittat hans nummer på internet men jag ringer aldrig.

Varför?

För att jag inte vill att mina drömmar om honom ska ta slut. Jag
vill inte träffa honom och få reda på att vi inte var menade för varandra.
I drömmarna kan jag inte bli sårad och det kan aldrig ta slut.
Om jag inte väljer det själv. Vem ska jag då drömma om? Jag vill inte bli
besviken en gång till. 
Jag orkar inte bli besviken på kärleken en enda
gång till. Jag är trött 
på att falla ner i den mörkaste avgrund. Släpa mig
upp 
ur den och sopa ihop alla skärvor och limma ihop mig bit för bit
och bygga ännu starkare och tjockare murar runtomkring mig.


Jag är trött på att dumpa. Det är alltid jag som gör slut. Fast det är
egentligen vi båda som vill det. Jag känner på mig det långt innan
han har bestämt det. Jag känner att vi glider isär och jag känner att
det inte är vi som är ämnade för varandra. Så jag gör det som vi
båda vill göra men ingen vill såra. Jag offrar mig och blir den onde.
Men jag blir lika sårad varenda gång. En liten bit av mig dör varenda
gång. Jag är rädd att om jag försöker igen så kommer det inte finnas
kvar något mer av mig. 

Därför ringer jag aldrig det där samtalet.
Det är därför jag låter tiden gå och fortsätter drömma och fantisera. 
Det är inte riktig kärlek så därför kan jag inte bli sårad igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogstokigatankar - 1 december 2015 20:42

Det var en tid sedan jag skrev här. 
 Det är snart ett år sedan.
 Men livet kom i vägen.
 Sommaren anlände. Jag träffade någon.
 Någon gjorde mig väldigt glad. Lycklig.
 Jag blev förtjust i någon. Förälskad.
 Vi äg...

Av skogstokigatankar - 8 mars 2015 23:46


  Jag försöker tänka så. Även om nattens drömmar färgar morgon timmarna gråa och dystra så lyckas de inte färga hela dagen. Det är svårt just då när jag vaknar men jag försöker.  Våren är här. Solen värmde idag och snön är borta. Äntligen! ...

Av skogstokigatankar - 7 mars 2015 23:22


  Här om natten drömde jag om honom med stort H igen. Han jag byggt upp ett liv med. Fantiserat ihop en dejt med. Jag vaknar ur drömmen och för en stund så ler jag. Jag tror att det händer. På riktigt. Jag tror att jag äntligen har hittat honom. Jag...

Av skogstokigatankar - 7 mars 2015 23:08

Jag tror att jag har fått tinitus. Jag var ute med några vänner på krogen för en tid sedan. Musiken var öronbedövande högt. Jag hörde inte vad mina vänner sa. Jag hörde inte mina egna tankar.Fuck. I´m old. Det är så tyst här hemma. Det är så tyst så ...

...

Av skogstokigatankar - 24 februari 2015 22:31

Det finns ett djup i dina ögon Du ser mig Du hör mig. Du blir hög Du vill ha doften Mina ögon Mina läppar Min kropp Jag ger dig av mig Njuter  Faller Du fångar mig Lyfter Vi svävar Ge mig en sekund till jag vill att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards